Friday, January 22, 2010

Donno what to do...

Hai, Blog!
Percaya atau tidak, drama-drama yang dimainkan di televisyen kebanyakannya adalah realiti dalam masyarakat kita. Dewasa ini tidak mustahil anak buang mak... mmmm... sedih baca newspaper.... majoriti berita sedih je... ini tiada kena-mengena dengan cerita yang saya ingin kongsikan dengan blogger semua...
This is d reality.. believe it or not... true story... Si A (isteri) keluar rumah coz tak tahan (tak tahan lagi- lirik lagu.. lupe le.. lagu sapa..hehehe...) dengan suaminya (si B)... salahkah tindakan si A? Motif? Si A sudah tidak tahan lagi dengan perangai si B yang kaki sepak terajang.. maki hamun.. kalau dibuat drama mau berepisod-episod ni... macam-macam adegan ada....
Anak-anak dah tak tahan tengok.. anak-anak dah bersuara... 'mak, dah jangan lagi.. cukup lah...' dah lebih 3 kali turun naik pejabat agama.. rujuk semula.. di pejabat agama pun dah bermacam-macam adegan realiti kisah mereka... now dah keberapa kali dah... so anak-anak minta stop.. seolah-olah anak-anak memberi restu... mereka sanggup ibu mereka menjadi ibu tunggal... rasanye si A tak kisah.. tetapi si B pandai memujuk rayu.. (janji manis ke?).... mmmm... tp si A ni lembut hati...rasanye lah.. coz dah bertahun-tahun sanggup menahan derita.... (derita? betulke perkataan ni...) mmmm.... selama ini pun si A je yang mencari rezeki untuk menyara 4 orang anak dan seorang si B.... mmmm... sungguh mulia hati si A..... OPs drama ini masih belum berakhir.. will be continue....
moral of d story: jadilah seorang yang penyabar... tapi jangan sampai kepala anda dipijak... sekian, terima kasih....



4 comments:

sI tEDI said...

nasihat rumahtangga! :)

tricksrex said...

tak tahan lagi tu lagu melly goeslaw..huhu...
sedih2~

tQah said...

betul..2..sis

moga..agama..jd..jln..utk..smua..
tak..kira..laki..atau..perempuan
dlm..mencorak..rumah..tangga..yg..bahagia...:)

afayufu said...

ya.. semoga iman kuat...